Vraćanje izgubljenih dijelova duše po tradiciji Anda

Prije nekih 5 godina sam u Amazoni dijetirala biljku Chaikuni Rao. Rekli su mi da je to biljka za „harmoniju i povezivanje sa Shipibo precima“. Ono što se meni dogodilo je povezivanje sa svim precima, a ujedno sam dobila i osjećaj svih iskustava iz djetinjstva kroz leću sreće, a ne kroz leću traume.

No, dok sam bila na toj la dieti primila sam i vrlo specifične upute, a to je da kad se vratim u Hrvatsku da na sva mjesta koja me vežu za djetinjstvo dođem, kažem neku molitvu i ostavim ponudu u obliku duhana i latica ruže. Chaikuni Rao mi je dao popis koja su to mjesta. Neka od tih mjesta nisu ostavila traumu u meni (pa sam njima ostavila ponudu kao priznanje), dok neka jesu (pa sam na tim mjestima ostavila ponudu za vraćanje izgubljenih dijelova duše).

Nikad prije nisam čula za taj oblik „soul retreival“-a. Do tada sam mislila da tu praksu mogu nad nama napraviti samo šamani.

Nakon što sam se vratila u Hrvatsku, napravila sam navedene radnje i uvijek ću pamtiti kako sam se osjećala nakon toga. Dogodilo se je jedno veliko oslobođenje.

Trenutno čitam knjigu „Plant spirit shamanism“ u kojoj sam danas naletila na upravo ovu praksu koju je meni kroz la dietu pokazao Chaikuni Rao!

Dijelim s vama taj tekst iz knjige:

„Na Andama će šaman pratiti pacijenta do fizičke lokacije na kojoj se je dogodio gubitak duše kako bi ga pronašao i vratio njegovu energiju. Uvijek postoji fizička lokacija gdje se dogodila trauma, bilo to mjesto događanja neke prometne nesreće ili neki dom gdje se dogodilo nasilje i to je mjesto gdje duša ostaje zaključana. Šaman može vratiti dušu pregovarajući za njeno puštanje s duhom te lokacije i uvjeravajući dušu da se vrati pjevajući joj o radostima koje ju čekaju u pacijentovom tijelu, sada kad je trauma završila.

U pregovorima s duhom mjesta šaman također može ponuditi darove u zamjenu za dušu ili jednostavno ostaviti cvijeće (mi na zapadu donekle imamo sjećanje na povezanost sa spiritima i cvijećem prakticirajući polaganje buketa i vijenaca na grobove ili na mjestima gdje su bile nesreće u kojima je netko umro. Na simboličkoj razini mi također pregovaramo za oslobođenje duše i radimo ponudu duhu tog mjesta). Ako su spiriti prirode zadovoljni s darovima i uvjereni da će duša koju štite biti lijepo tretirana kad se vrati – a, i ako je duša sama voljena i sigurna – biti će puštena nazad pacijentu isti tren. Doris Rivera Lenz ovako komentira tu praksu s Anda:

„Kada npr. dijete padne, njegova duša može otići iz njegovog tijela i ono se može razboljeti. Ako se to dogodi, radi se ponuda na mjestu pada kako bi se dijete iscjelilo.

Postoje mnogi načini za „zvanje duše“. Možete uzeti komad djetetove odjeće i napraviti malu lutku i dekorirati ju cvijećem i bilo čime što dijete voli, te zovete njegovu dušu na mjesto gdje se je dogodio veliki strah. Možete također pozvati i koristiti energije biljaka, gnijezdo golubice, perje, duhan, koku ili što god da je potrebno za pomoć da se dogodi iscjeljenje, ali prije svakog tretmana prvo je potrebno zamoliti dopuštenje Pachamame, spirita Zemlje.

Ako ne postoji fiksno mjesto gdje se dogodio problem, tada odlazite na najvišu planinu ili najbližu rijeku i tamo napravite ritual.“

Vjerujem da smo svi mi iscjelitelji samih sebe. Napravite rituale vraćanja izgubljenih dijelova duše na svoj način, odlazeći na mjesta koja vas prate od najranije dobi. Ne moraju to biti mjesta trauma, već i velike radosti, pa ćete tim mjestima odati priznanje kako god bilo. Svi imamo u svojim sjećanjima lokacije koje i dan danas žive u nama iz bilo kojeg razloga i sva ta mjesta žele biti viđena i priznata, kako fizički tako i emotivno. Postoje razlozi zašto nam određene lokacije dolaze u svijest, zašto imamo specifična sjećanja na određene događaje i sva ta sjećanja nam nešto govore. Poslušajmo ih <3

14.03.2023.

Previous
Previous

Kako izračunati svoj majanski nahual ako ste rođeni prije zore?

Next
Next

La dieta s Jaglacem